Pamiętaj, że Internet nie jest wrogiem poezji i może być skarbnicą - nieodkrytych jeszcze przez Ciebie - wierszy i tomików poezji. Znalezione w sieci informacje zapiszesz w folderze i opatrzysz je odpowiednim przypisem.
Zadanie 1: Wyszukaj informacje, ciekawostki o swoim ulubionym poecie.
Stwórz o nim atrakcyjną notkę biograficzną.
Stwórz o nim atrakcyjną notkę biograficzną.
Zadanie 2: Wybierz wiersz, który najbardziej Ci się podoba. Stwórz do niego ilustrację. Następnie dokończ myśli, które zapiszesz na kartce:
Wiersz mówi o ....
Sądzę, że poeta ...
Utwór ten dedykował/ abym ....
Moim zdaniem tekst wiersza .....
Wiersz mówi o ....
Sądzę, że poeta ...
Utwór ten dedykował/ abym ....
Moim zdaniem tekst wiersza .....
Zadanie 3: Zorganizujcie w szkole akcję: SPOTKANIE Z POEZJĄ. Opracujcie plakaty, zaproszenia i przebieg tego wydarzenia. Pamiętajcie też o zdjęciach :-)
Zadanie 4: Stwórz mema lub plakat wybranego przez siebie poety inspirowany jego twórczością. Przydatne linki na stronie: "ŹRÓDŁA".
Zadanie 5: Nakręć filmik reklamujący czytanie poezji.
Domyślam się, że nie możesz się doczekać samodzielnej pracy!
Zatem, do dzieła!
Poezja jest światem przeżyć i refleksji. Jest po trochu jak mówienie ludzkim językiem w dobie maszyn i komputerów. Nie może jednak być zbyt mądra, bo nikt jej nie zrozumie. Zadanie 5: Nakręć filmik reklamujący czytanie poezji.
Domyślam się, że nie możesz się doczekać samodzielnej pracy!
Zatem, do dzieła!
Źródło: Uśmiech Boga, wywiad z ks. J. Twardowskim przeprowadzonym przez Katarzynę Nicieję w "Dzienniku Zachodnim" nr 127, 2001, s. 9.